TA KONTAKT

Enklast tar du kontakt med oss genom att fylla i blanketten nedan.

  • Vill du göra en beställning, kan du göra det i vår webshop
  • Vi tar inte emot beställningar per telefon eller e-post

Kontaktuppgifter

Kundservice: +358 (0)10 3212 860
Telefontider: mån-fre 9-16
e-post: [email protected]

  • Vi betjänar er på finska, svenska eller engelska
  • Vår kundservice är stängd helgdagar


Samtalspris: lna/mna
Storleken på lokalnätsavgiften (lna) och mobilnätsavgiften (mna) bestäms enligt priset hos den operatör du använder.

    Kontaktformulär

      Uppgifterna du anger används för att svara på din supportbegäran. Vi behandlar dina uppgifter i enlighet med vår Sekretesspolicy.

      Om oss



      Din kundvagn är tom

      Leveransvillkor


      Allmänt

      Kymin Palokärki bibehåller rätten att ända på dessa leveransvillkor utan förhandsanmälan genom att publicera de uppdaterade leveransvillkoren. Därför borde du alltid bekanta dig med leveransvillkoren före varje beställning.

      Produkterna säljs av Uustaas Ab / Kymin Palokärki (VAT-nr: FI21231094). Alla priser angivna i vår nätbutik inkluderar mervärdesomsättningsskatten för Finland. Vi behåller rätten till prisändringar. Priser och eventuella kampanjer och rabatter kan ändras utan förhandsinformation. 

      1. Beställning

      Produkter beställs via nätbutiken. Lägg önskade produkter i varukorgen och gå till kassan, där man väljer leveransadress, leveransmetod och betalningssätt. Efter lyckat köp registreras beställningen i Kymin Palokärkis system, och du får omedelbart ett meddelande om beställningen på skärmen och per e-post.

      Butikens valuta är Euro. Produkternas priser inkluderar mervärdesomsättningsskatten för Finland (moms 24 %).

      Butikens valuta kan bytas i övre kanten av sidan. Debittering av kreditkort och ev. fakturering sker oberoende av vald valuta i Euro.

      Företagskunder kan vid kassan efter verifiering av företagets VAT-nummer beställa produkter enligt momsfri gemenskapsintern försäljning. Produkterna säljs av Uustaas Ab / Kymin Palokärki (VAT-nr: FI21231094).

      Vi behåller rätten till prisändringar.

      2. Registrering som kund

      Det är frivilligt att registrera sig som kund, och det går bra att beställa produkter utan registrering. Ifall du väljer att registrera dig som kund, ser du din beställningshistoria. Du kan också beställa nyhetsbrev i vilka vi berättar om produktnyheter och olika kampanjer.

      Företagskunder kan efter registrering och verifiering av företagets VAT-nummer beställa produkter enligt momsfri gemenskapsintern försäljning.

      Vi skickar inte reklam till våra kunder utan skilt samtycke.

      Vår företagsnätbutik kräver registrering som kund och öppnandet av ett företagskonto.

      3. Betalningssätt

      3.1 Betalning i nätbutiken, Paytrail

      Betalning av beställningar kan göras med följande betalningssätt.

      • Nätbank: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken och S-Pankki
      • Kortbetalning: Visa, Mastercard och American Express
      • Mobilbetalning: MobilePay, Pivo, och Apple Pay

      Betalningsförmedlingstjänsten utförs av och som leverantör står Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Vid betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med Kymin Palokärki kundservice.

      Paytrail Oyj
      FO-nummer: 2122839-7
      Innova 2
      Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
      www.paytrail.com

      3.2 Faktura för registrerade företagskunder

      Faktureringskonto kan öppnas för Finska företag (Ab, Kb, andelslag, handelsbolag), kommuner eller samfund (förening, stitelse), varefter det är möjligt att beställa produkter via vår nätbutik mot faktura. Registrera företaget först som kund, och meddela om önskan om faktureringsmöjlighet. Positivt kreditbeslut förutsätts för leverans mot faktura.

      Efter kreditbeslut kan du logga in dig i butiken och välja faktura som betalningsalternativ vid kassan.

      Positivt kreditbeslut förutsätts för leverans med faktura. En faktureringsavgift på 5 EUR tillkommer. Fakturan har en betalningstid på 10 dagar och förseningsränta på 12 %.

      4. Leverans av beställningar

      Vi levererar varor med olika leveranssätt. Leveransalternativ och priser för olika leveranssätt syns vid kassan före orderbekräftelse.

      Varje leverans får en uppföljningskod som kan användas för att följa leveransens gång på transportbolagets uppföljningstjänst.

      Beställningarna levereras till närmaste avhämtningsplats.

      Vi kan vid ev. kampanjer erbjuda gratis leveranser för något leveranssätt. Gratis leveranser är inte möjlig för alla leveranssätt, då leveranssätten begränsas av beställningens innehåll, tyngd och kollimängd.

      5. Leveranstider

      Behandlingstiden för beställningar är 2-5 vardagar. När beställningen lämnat vårt lager, kommer den fram i allmänhet i 1-3 vardagar till Finland (3-10 vardagar till Sverige). Transporttiden beror på valt leveranssätt.

      Kymin Palokärki ansvarar inte för dröjsmål som beror på mållandets tjänstemannaåtgärder eller tullen. Kymin Palokärki kan inteheller inverka på logistikföretagens leveranstider.

      Ifall någon produkt inte finns tillgänglig i vårt lager, blir beställningen och vänta tills vi igen fått produkten i vårt lager. Vi meddelar alltid om beställningen blir och vänta en längre tid.

      6. Leveranskostnader

      Leveransens pris beror på det valda leveranssättet, leveransens vikt samt om leveransen innehåller farliga ämnen som kräver ADR-hantering.

      Du ser de olika möjliga leveransmetoderna och deras priser vid kassan, och kan välja det lämpligaste leveranssättet före du betalar beställningen.

      7. Retur, avbeställning och återbetalning

      • Som privatkund har du rätt att returnera din beställning eller en del av den inom 14 dagar från att du mottagit beställningen. Kom ihåg att produkten måste vara oanvänd och i ursprungligt skick.
      • Returrätt gäller inte företagskunder.
      • Kunden ansvarar för returneringskostnaderna.
      • Returneringsrätten gäller inte varor som tillverkats enligt beställning (t.ex. kulörbrytning av färger), eller varor som beställts enkom för kunden.
      • Ifall du fick en trasig eller felaktig produkt, ber vi om ursäkt för detta! Kontakta då genast vår kundservice per e-post på adressen [email protected] eller per telefon +358 10 321 2860 (mån-fre 9-16 finsk tid).

      7.1 Vill du returnera produkter?

      Om du vill returnera produkter har du som privatkund rätt att göra det inom 14 dagar från att du mottagit beställningen. Returneringsrätten berör inte företagskunder.

      Kontakta alltid vår kundservice inom 14 dagar från mottagandet av beställningen om du ämnar returnera den eller en del av den.

      Observera att produkter som returneras bör vara oanvända och i försäljningsskick. Detta betyder att du t.ex. inte får öppna och pröva färgburkar eller bryta sigillet på pigmentförpackningar.

      OBS: Produkter som är tllverkade enligt beställning (t.ex. kulörbrytningar) saknar returrätt.

      7.2 Oavhämtad leverans

      Utebliven avhämtning av leverans räknas inte som avbeställning, och vi erbjuder inte gratis returneringar. En oavhämtad leverans som returneras till oss, returneras den betalda summan subtraherad med returkostnaderna och en hanteringsavgift på 7,50 €.

      7.3 Avbeställning

      Om vi inte ännu hunnit skicka eller tillverka din beställning kan du avbeställa genom att kontakta vår kundservice.

      Om du redan tagit emot beställningen, har du som privatkund rätt att avbeställa ordern inom 14 dagar räknat från mottagandet. Du bör alltid kontakta vår kundservice om du väljer att använda din rätt att ångra din beställning. Avbeställnmingsrätten berör inte företagskunder.

      Observera att det att du inte hämtar beställningen från avhämtningsplatsen för leveranssättet räknas inte som avbeställning.

      OBS: Produkter som är specialtillverkade för kunden (t.ex. färgbrytningar) kan inte bli avbeställda om tillverkningen av dem har påbörjats, eller om deras beställning från tillverkaren har bekräftats

      7.4 Kunden ansvarar för returneringskostnaderna

      Vi erbjuder inte gratis returneringar. Du kan returnera beställningen eller en del av den på din egen bekostnad. Notera, att vissa målfärger och lösningsmedel räknas som farligt gods och kräver därför specialhantering, och alla transportbolag tar inte emot dem.

      7.5 Fick du fel produkt eller var produkten felaktig?

      Vi ber om ursäkt! Meddela vår kundservice så fort som möjligt om vad som hänt så att vi kan komma överens om returnering och ersättning med ny produkt. Vi ersätter vårt fel genom att skicka en ny produkt så snart som möjligt. Om detta inte är möjligt, återbetalar vi beställningen.

      7.6 Var leveransen skadad?

      Vi ber om ursäkt! Vi packar beställningarna så noggrannt som möjligt, men ibland skadas de trots allt på grund av ovarsam hantering.

      Kontrollera alltid leveransen då du tar emot den. I fall yttre skador synns, kräv en anteckning om detta på fraktsedeln. Kontakta sedan vår kundservice för att komma överens om leverans för ersättande produkter.

      7.7 Återbetalning

      Vi återbetalar returnerade produkter inom 14 dagar från att vi mottagit retursändelsen. Om endast en del av beställningens produkter returneras, återbetalar vi motsvarande del av leveranskostnaderna.

      Återbetalning sker med det betalningssätt som användts vid det ursprungliga uppköpet.

      7.7 Returneringsinstruktioner

      Kontakta alltid vår kundservice inom 14 dagar från mottagandet av beställningen om du ämnar returnera beställningen eller en del av den.

      Packa produkterna så väl som möjligt för att undvika skador vid leverans. Fyll i returneringsblanketten som kan skrivas ut via leveransbekräftelsen du fick via e-post, och skicka den till oss tillsammans med de produkter som returneras.

      Returadress:

      Kymin Palokärki
      Järnstigen 8
      07310 Borgå
      Finland

      Observera att produkterna bör vara oanvända och i försäljningsskick. Om produkterna är använda eller öppnade (färgburken är öppnad eller sigillet på förpackningen är bruten) accepterar vi inte returen och ger ingen återbetalning.

      OBS!

      Du kan alltid kontakta vår kundservice med dina frågor!

      Presentkort som använts för ditt inköp.